Η φύση αυτής της ανατολίτικης αισθητικής στις τέχνες και στην καθημερινότητα, η φύση αυτής της ομορφιάς είναι αυτή των σκιών και του ομιχλώδους, ο όρος γέννησης και ύπαρξής της είναι το σκοτάδι και η ασάφεια, μια ομορφιά που είναι τέτοια γιατί είναι κρυμμένη, και αμυδρή, μισοϊδωμένη σαν μέσα σε όνειρο, αντίθετα με το αντικείμενο της δυτικής ομορφιάς που πρέπει πριν παραδοθεί στη θέα να στιλβωθεί και να φωτιστεί ολοκληρωτικά γιατί μόνον έτσι θα αναδειχθεί σε όλη του τη δόξα.

Junichiro Tanizaki



14.10.11

Coryellides ή Ένας (πιθανός) λόγος για την μελαγχολία της σκέψης ή ο Τρίτος άνθρωπος.

Ο George Steiner γράφει στο βιβλίο του* «Κανένας, τίποτα δεν μπορεί να διεισδύσει αποδεδειγμένα στις σκέψεις μου. Όταν λέμε ότι κάποιος διαβάζει τις σκέψεις του άλλου δεν έχουμε τίποτα περισσότερο από ένα σχήμα λόγου. Τις σκέψεις μου μπορώ να τις κρύψω παντελώς. Μπορώ να συγκαλύψω και να παραποιήσω την εξωτερική τους έκφραση όπως μπορώ να κάνω το ίδιο και για το ύφος του προσώπου μου ή για τη σωματική μου γλώσσα…. Κανένα άλλο ανθρώπινο πλάσμα δεν  μπορεί να κάνει τις σκέψεις μου για λογαριασμό μου. Ιδού ο καθοριστικός λόγος, το κρίσιμο οντολογικό γεγονός, γιατί κανένας άλλος άνθρωπος δεν μπορεί «να πεθάνει για μένα» με οποιαδήποτε κυριολεκτική έννοια… Οι σκέψεις είναι η μοναδική εξασφαλισμένη περιουσία μας».




2 σχόλια: