Η φύση αυτής της ανατολίτικης αισθητικής στις τέχνες και στην καθημερινότητα, η φύση αυτής της ομορφιάς είναι αυτή των σκιών και του ομιχλώδους, ο όρος γέννησης και ύπαρξής της είναι το σκοτάδι και η ασάφεια, μια ομορφιά που είναι τέτοια γιατί είναι κρυμμένη, και αμυδρή, μισοϊδωμένη σαν μέσα σε όνειρο, αντίθετα με το αντικείμενο της δυτικής ομορφιάς που πρέπει πριν παραδοθεί στη θέα να στιλβωθεί και να φωτιστεί ολοκληρωτικά γιατί μόνον έτσι θα αναδειχθεί σε όλη του τη δόξα.

Junichiro Tanizaki



16.10.11

κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει. όμως εγώ...



..δεν παραδέχτηκα την ήττα. Έβλεπα τώρα
πόσα κρυμμένα τιμαλφή έπρεπε να σώσω
πόσες φωλιές νερού να συντηρήσω μέσα στις φλόγες.


Μιλάτε, δείχνετε πληγές αλλόφρονες στους δρόμους.
Τον πανικό που στραγγαλίζει την καρδιά σας σαν σημαία
καρφώσατε σ' εξώστες, με σπουδή φορτώσατε το εμπόρευμα.
Η πρόγνωσή σας ασφαλής, θα πέσει η Πόλις.


Επιμονή.
Το τελευταίο οχυρό που μας απομένει.
Ας μην μας τα φθείρουν όλα, ας κρατήσει η ψυχή μας πρώτα και μετά η αντίστασή μας....


Τώρα μη με ρωτήσεις πως η σκέψη μου ξεκίνησε από το πρώτο άναμμα του τζακιού και τα τρία άδεια μπουκάλια Καρυπίδης fumé και κατέληξε στον Μανόλη Αναγνωστάκη...
"όχι εσύ που ξέρεις τουλάχιστον, πως γυρεύω ένα τίποτα  για να πιστέψω πολύ και να πεθάνω"



13 σχόλια:

  1. άναψες το τζάκι;
    μου βάζεις ιδέες!
    οι φωλιές νερού μέσα στις φλόγες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο. Ξέχασα, αλλά μου το θύμισες. Πως στο τίποτά μου μπορώ τα πάντα να ζήσω. Να'σαι καλά και κοίτα ..άσε το τζάκι αναμμένο και κράτα κανένα μπουκάλι στην άκρη. Θα χρειαστεί. Ένα όμορφο Κυριακάτικο απόγευμα να έχεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Summertime Blues,

    Τι συγχρονισμός! 7.19 :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Ας μην μας τα φθείρουν όλα, ας κρατήσει η ψυχή μας πρώτα και μετά η αντίστασή μας...."
    Αυτό ακριβώς προσπαθώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ψυχραιμία κυρίες μου!
    Όλο και κάτι θα βρίσκεται πάντα στο κελλάρι μας για τις δύσκολες ώρες.
    Και βιβλία στα ράφια μας. Και δίσκοι. Και ξύλα για το τζάκι. Και καλή διάθεση, α, όλα κι όλα, αυτό είναι το τελευταίο που θα μου πάρουν...

    (ΥΓ.@ "πορτοκαλής ήλιος" ... τα Ηaig σου κινδυνεύουν. προλαβαίνεις δεν προλαβαίνεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Roadartist,
    Είναι το μόνο η ψυχή του οποίου έχουμε τον απόλυτο έλεγχο.
    Θα τα καταφέρεις. Θα τα καταφέρουμε...
    Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ω, πόσες φορές την έχω ζήσει αυτή τη σκηνή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πείτε μου τώρα ότι αγαπάτε κι εσείς το ίδιο κρασί, να πετάξω στα μέρη σας να σας φέρω ένα κιβώτιο. Και μετά,να ανάψουμε η καθεμιά το τζάκι της και να αδειάζουμε τα μπουκάλια ακούγοντας Jacques Brel.....

    http://www.youtube.com/watch?v=cMzAmrNS164

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κι εγώ σκυφτός σ' ένα γραφείο με χάρτες ναυτικούς,
    θα κάνω αθροίσεις σε χοντρά λογιστικά βιβλία.

    Άκαιρος και καθυστερημένος αλλά δηλώνω παρουσία...

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τί γίνεσαι βρε ψυχή;
    σ' αποθύμησα κι είπα να περάσω να πω ένα γεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Αρτάνη

    όσο και να καθυστερείς, σου οφείλω αυτό το υπέροχο και τόσο διαφωτιστικό μάθημα αριθμητικής, εκείνο το 1+1=2, οπότε έχεις μόνιμη άφεση απουσιών....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Summertime Blues

    Είναι ωραίο να σ' αποθυμούν, και σ' ευχαριστώ.
    Ίσως να φταίνε τα όσα συμβαίνουν εδώ, ίσως να φταίει πως αν γράψω τα όσα έχω στο μυαλό μου θα ανησυχήσω σοβαρά τον κύριο Σφ@κι@ν@κη (ένας είναι ο κύριος Σφ.) και θα ψάχνει να με βρει να με 'σώσει' και θα ανησυχήσω σοβαρά τον αγαπημένο που συνάδελφο (ξέρω ότι με διαβάζεις dear!) που πέφτουν στο κεφάλι του όλα αυτά και καθόλου δεν το θέλω.... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @The thieving magpie

    1+1=1 κατά την γνωστή μέθοδο! Ενίοτε κάνει και 3. Μπορεί και 4. Στο τέλος μένει 1 και καλό.

    Μας κακομαθαίνετε κ. Πρέσβη!

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή